Regelgeving omtrent corona

Wij krijgen de laatste week regelmatig vragen omtrent de regelgeving met corona.
Wij als SV Leunen (alsmede de KNVB) volgen de regels op die door NOC-NSF zijn opgesteld, het protocol verantwoord sporten

Gebruik kleedlokalen en douches
Kleedlokalen en douches kunnen gebruikt worden door de jeugd t/m JO17. Hierin zijn geen beperkingen. Voor jeugd JO19 en senioren geldt onderling de 1,5 m1 maatregel in de kleelokalen en douches, dus met maximaal 8 in het lokaal
Wij als SV leunen faciliteren het douchen, wij zullen echter niets verplichten en geven hierin ook geen advies. Als er jongeren of ouders van kinderen zijn die niet willen douchen dan hebben ze hierin zelf de keus.

Vervoer spelers naar uitwedstrijden van alle 13-jarigen en ouder
Onderstaand is advies van de rijksoverheid:
Rijden met de auto Ik rijd met de auto. Kan ik mensen meenemen die niet tot mijn huishouden of gezin horen?
Ja. U kunt in de auto zitten met mensen uit een ander huishouden. Dan is het advies een mondkapje te dragen. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen mondkapje te dragen. Ook als zij niet tot hetzelfde huishouden horen.
Als u alleen in uw auto rijdt of met mensen uit uw eigen huishouden, dan hoeft u geen mondkapje te dragen.

Als club houden we ons aan de adviezen van de rijksoverheid. Het is een advies, geen verplichting.
Echter: indien íemand in die auto wil dat er een mondkapje gedragen wordt in de auto, dient iedereen in die auto dat te doen. Iedereen heeft dit te respecteren van elkaar. Je kunt niet in ieders  persoonlijke situatie kijken. Dus onze tip is, neem uit voorzorg een mondkapje mee.

We hopen hierbij op ieders begrip en medewerking!

Bestuur SV Leunen