Gegevens van ouder en kind binnen voetbal.nl (app) en AVG

Sinds 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Die stelt dat kinderen tot 16 jaar niet zelf mogen aangeven of zij met naam en/of foto zichtbaar willen zijn binnen een platform. Voetbal.nl heeft ervoor gekozen om deze beslissing voortaan te leggen bij de ouders/verzorgers.

Daardoor is een aantal zaken binnen Voetbal.nl en de voetbal.nl app veranderd.

Jonger dan 16 jaar: wel inzien, niet wijzigen
Binnen Voetbal.nl en de app wordt er gekeken naar het e-mailadres van het lid (wat bij de club bekend is) om te herkennen of deze in een bepaald team actief is. Voetballende leden die jonger zijn dan 16 jaar kunnen vanaf nu niet meer zelf hun eigen privacygevoelige gegevens beheren in de Voetbal.nl app en website. Zij kunnen die wél inzien, maar niet meer wijzigen. Nieuwe leden zullen niet met naam en foto zichtbaar zijn binnen Voetbal.nl, tenzij dit wordt aangepast.

Ouders: gegevens voor beheren voor het kind
Ouders hebben de mogelijkheid om de gegevens van hun kind te beheren, als die met naam en/of foto zichtbaar willen zijn binnen Voetbal.nl. Ouders kunnen de volgende gegevens beheren:
- vaste telefoon, mobiele telefoon (communicatiegegevens);
- adres, postcode, woonplaats (adresgegevens);
- de privacy-instelling;
- emailvoorkeuren;
- de pasfoto voor op de digitale spelerspas (let op: dit kan alleen in de periode 1 juli t/m 31 oktober). Indien je zelf de foto upload via de app ben je zelf verantwoordelijk voor de herkenbaarheid ervan. Neem dus geen foto van grote afstand of met zonnebril of iets dergelijks. Keurt de scheidsrechter hem af dan is het je eigen verantwoording.

Als de ouder zelf ook lid is van de KNVB, dan kan hij/zij de keuze maken voor wie hij/zij de gegevens wenst aan te passen, zichzelf of zijn/haar kind.

Bovenstaande houdt in dat vanaf heden:
A voor leden jonger dan 16 jaar die (al) geregistreerd staan bij de club met het emailadres van de ouder, de gegevens gewijzigd kunnen worden;
B voor leden jonger dan 16 jaar die geregistreerd staan bij de club met een eigen emailadres de gegevens niet meer gewijzigd kunnen worden;

Voor A: wil je als ouder dat de gegevens alleen nog maar door de vereniging aangepast kunnen worden of wil je de gegevens alleen nog maar kunnen wijzigen via een ander mailadres mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor B: wil je als ouder dat de gegevens wel gewijzigd kunnen worden mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met dit verzoek en geef daarbij ook het mailadres aan dat je wilt gebruiken om de gegevens te kunnen wijzigen (mag ook van de speler zelf zijn).

Mocht je nog met overige vragen zitten omtrent gebruik voetbal.nl of de voetbal.nl app of met welk emailadres het jeugdlid bij ons geregistreerd staat mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..